jestem dżezi (feat. Adam Netz) - dedykowany magdzie gałkowskiej

12.14.2008

określam się rytmem wystukiwanym na
twojej głowie. bowie na zdjęciu jak widok
rozładowanej myślą broni. młoteczek,
strzemiączko, kowadełko. moje

serce tak boli, gdy wybijam szybę autobusu
młotkiem. odbijam się jak nasza lewa strona
od prawej. wypełnienie tego kontrastu głuszy
mój księżyc miejscami odcięty. możesz

płakać i protestować. oddalam się od
siebie, by być tam, gdzie istnieję. rezerwiści
znaczą oddechem odrzwia domostwa
burgmeistera a my erodujemy by wkrótce

zakwitnąć, karabiny wyznaczaja fronty krwi,
frondę narzeczy. immaculata primadonna
widzi twoje palce jakby spod całunu, momenty
lustra. betlejem bez prądu nie pozna

boga. widzę górę rushmore, nie wiem, która
twarz jest dziś prezydentem miasta o
rozbudowanych slumsach i zarośniętych
podziemiach. czytam cię jak światła.

4 komentarze:

Rymika Myślicka pisze...

e. nie takie bydlę. nie ma imprezy. nie jest dedykowany mnie. pff. tylko jeden moment db: 'betlejem bez prądu nie pozna boga'. a reszta pitu, pitu.

Krzysztof pisze...

Rymika, przecież to pastisz jest. Zwróć uwagę na rezerwistów i "immaculata primadonna", to się nam najbardziej udało. No i odrzwia burgmeistera.

PDGR pisze...

Obśmiałem się jak nerwowa prezenterka, bo oczywiście czytałem jako zręczny pastisz. Pozdrówka, Krzychu.

Krzysztof pisze...

Dzięki i wzajem. Dedykantka się omal nie rozpłakała na NS. I nie podziękowała.

 
które okno - by Templates para novo blogger